Dane techniczne toru:
Długość: 4,574km
Ilość okrążeń: 67
Dystans wyścigu: 306,458km
Kierunek: prawostronny
Rekord okrążenia: 1:37:087 (N. Mansell, Williams, 1991) - stara pętla
1:11:212 (S. Vettel, Ferrari, 2018) - nowa pętla
Historia toru Hockenheimring położonego w Niemczech w landzie Baden-Wurttemberg niedaleko Heidelbergu i Mannheim rozpoczyna się już przed II Wojną Światową. Zbudowano wtedy tor testowy dla firmy Mercedes-Benz, który składał się z dwóch bardzo długich prostych. Nie nadawał się on na goszczenie Formuły 1, która wolała rywalizować na torze Nurburgring. Sam obiekt pod Hockenheim gościł mniejsze imprezy.
Kiedy rząd niemiecki zaproponował puszczenie autostrady przez tor, pieniądze z tytuły rekompensaty zostały użyte do budowy obecnego obiektu, którego pętla ciągnęła się przez okoliczny las oraz tzw. sekcję stadionową w trzecim sektorze. W 1970 roku odbył się tutaj pierwszy wyścig F1, natomiast dopiero od 1977 roku na stałe zagościł w kalendarzu (oprócz roku 1985 - GP-Strecke na Nurburgring). W latach 1971-1976 GP powróciło na "zmodernizowane" ponad dwudziestokilometrowe Nurburgring, ale po wypadku Nikiego Laudy postanowiono zrezygnować z tej piekielnie niebezpiecznej zabawy, z powodu zbyt dużych prędkości jakie osiągano na tamtejszym torze.
Niestety również na Hockenheim nie obyło się bez tragicznych wypadków. Już w 1968 roku zginął tutaj Jim Clark w wyścigu Formuły 2, w 1980 roku na testach przed wyścigiem o GP Niemiec francuski kierowca Patrick Depailler zginął po uderzeniu z impetem w ścianę, ginąc na miejscu a Didier Pironi w 1982 roku doznał tak wielkich obrażeń nóg, że właściwie musiał zakończyć sportową karierę.
Od 2002 roku używamy obecnej pętli, zbudowanej przez Hermanna Tilke. Zrezygnowano z części "leśnej", skrócono nitkę toru, która uzyskała nowy kształt od mniej więcej końca pierwszego sektora. Trzeci sektor jedynie pozostał bez zmian. Pomimo ogromnych obaw, nową pętlę toru przyjęto z entuzjazmem a dziś został "torem Mercedesa".
Niestety od 2008 roku gości on Formułę 1 co dwa lata (naprzemiennie z torem Nurburgring, gdzie oddano tzw. GP-Strecke). Od 2014 roku GP Niemiec odbywa się co dwa lata, ponieważ w Norymbergii pojawiły się kłopoty finansowe. Na szczęście tor Hockenheim został w kalendarzu i ciężko sobie wyobrazić, by w kraju z taką historią motoryzacji nie odbywało się GP Formuły 1.
Rok 2019. Było wiadomo, że to warunki atmosferyczne będą rozdawać karty. Sprawiły jeden z najlepszych wyścigów Formuły 1 w historii: 200. wyścig Mercedesa w Formule 1 oraz 125-lecie założenia filmy Mercedes-Benz. 4x wyjazd samochodu bezpieczeństwa, 2x wirtualnego samochodu bezpieczeństwa. Ciągle zmieniająca się pogoda i oponowa loteria, wpadki w alei serwisowej (np. 51 sekundowy pit stop Lewisa Hamiltona po wypadku na ostatnim zakręcie), wypadki na zakrętach 16-17 (Leclerc, Sainz, Hulkenberg, Hamilton) oraz w zakręcie nr 1 (Ham, Bot) i ostatecznie na podium znalazł się Max Verstappen, Sebastian Vettel (po starcie z ostatniego pola po awarii w kwalifikacjach) oraz Danil Kvyat startując w Toro Rosso, dla którego to drugie podium w historii startów, od GP Włoch na torze Monza 2008 i zwycięstwa Vettela. Mercedes zaliczył tragiczny weekend: Bot rozbił się, Ham zajął dopiero 9 miejsce.
Zwycięzcy GP Niemiec na torze Hockenheimring:
1970 - Jochen Rindt - Lotus
1977 - Niki Lauda - Ferrari
1978 - Mario Andretti - Lotus
1979 - Alan Jones - Williams
1980 - Jacques Laffite - Ligier
1981 - Nelson Piquet - Brabham
1982 - Patrick Tambay - Ferrari
1983 - Rene Arnoux - Ferrari
1984 - Alain Prost - McLaren
1986 - Nelson Piquet - Williams
1987 - Nelson Piquet - Williams
1988 - Ayrton Senna - McLaren
1989 - Ayrton Senna - McLaren
1990 - Ayrton Senna - McLaren
1991 - Nigel Mansell - Williams
1992 - Nigel Mansell - Williams
1993 - Alain Prost - Williams
1994 - Gerhard Berger - Ferrari
1995 - Michael Schumacher - Benetton
1996 - Damon Hill - Williams
1997 - Gerhard Berger - Benetton
1998 - Mika Hakkinen - McLaren
1999 - Eddie Irvine - Ferrari
2000 - Rubens Barrichello - Ferrari
2001 - Ralf Schumacher - Williams
2002 - Michael Schumacher - Ferrari
2003 - Juan Pablo Montoya - Williams
2004 - Michael Schumacher - Ferrari
2005 - Fernando Alonso - Renault
2006 - Michael Schumacher - Ferrari
2008 - Lewis Hamilton - McLaren
2010 - Fernando Alonso - Ferrari
2012 - Fernando Alonso - Ferrari
2014 - Nico Rosberg - Mercedes
2016 - Lewis Hamilton - Mercedes
2018 - Lewis Hamilton - Mercedes
2019 - Max Verstappen - Red Bull